zondag 2 juni 2013

Laatste les!!

26 april 2013


Vandaag was het wel erg vroeg dag... Ik ben wat vroeger opgestaan om er zeker van te zijn dat alles in orde was voor mijn allerlaatste les op de mulo, dat tevens ook mijn examenles zou zijn. 

Snel al mijn spullen pakken, m'n stalen ros op en hop... naar school! :D

Het eerste lesuur had ik om me nog even mentaal voor te bereiden en te wachten op mevrouw Nanhoe. Deze kwam echter maar niet en zelfs toen de schel ging, was ze nog nergens te bespeuren... Paniek in de zaal!! :P
Ik kreeg dan wel een sms van haar met de melding dat ik alvast met de les mocht beginnen en dat zij er zo zou aankomen, ze had pech in het verkeer. Dus ik begon mijn les alvast.  

Het was een les over de vergelijking van assimilatie en dissimilatie oftewel, fotosynthese en ademhaling... :P
Voorgaande lessen hadden de leerlingen al les over de fotosynthese gehad van mij, dus heb ik deze even kort herhaald aan de hand van wat tekeningen. Daarna was het de beurt aan de ademhaling, dit heb ik ook erg kort behandelt, want het hoofddoel van deze les was de vergelijking tussen beide. Dit deed ik aan de hand van enkele kaartjes die de leerlingen dan in de juiste kolom moesten hangen als herhaling. De kinderen werkte enorm goed mee, behalve één jongen. Deze had vandaag niet echt veel zin en vond het steeds nodig om te praten tijdens de les. Ik had hem al meermaals een waarschuwing gegeven, maar heb hem uiteindelijk toch apart moeten zetten. En dit ging dan ook niet zonder de nodige commentaar en verzet. Maar al bij al is alles toch rustig verlopen. Ik had een enorm goed gevoel na deze les. Is dat nu omdat de les zo vlot verliep? Omdat ik me echt goed voel bij het lesgeven? Omdat ook mevrouw Nanhoe enthousiast was? Of omdat het mijn allerlaatste les was? Ik denk dat je ze allemaal wel mag aanvinken... :P

Na de les was het dus tijd voor een evaluatie... Hierbij kreeg ik dan te horen dat het echt een plezier was om naar mijn lessen te kijken en te zien hoe enthousiast ik ben wanneer ik voor de klas sta. Ze heeft me dan ook een acht (op tien) gegeven voor deze les en wenste me nog veel succes als leerkracht, maar ook als mens.  Dat maakte me zo gelukkig. :D

Niet veel later kwam ook Jan aan op de mulo met een taart en soft.. We zouden afscheid nemen vandaag van alle leerkrachten en wouden hen dan ook bedankten voor het leuk samenwerken en het leuke gezelschap... De mensen hier zijn zo warm, ik heb nog nooit zoveel brassa's (brassa = omarming, knuffel) gekregen. Het deed deugd, maar ook een beetje pijn, want ten slotte neem je toch afscheid...

We trokken dan samen met onze fiets terug naar ons stekje, dit met een vreemd en wrong gevoel... De rest van de dag bestond een beetje uit rusten voor me, want ontspannen, ik had het nodig. :D
De jongens gingen deze avond nog naar "weg naar zee" te gaan, een  gebedsplaats van de Hindoestanen. Ik had dus tijd genoeg om rustig wat te hangmateren en te douchen zodat ik klaar was voor deze avond....

We trokken dan met z'n allen, de kdg-ers, Jan en ik naar het pannenkoekenhuisje, waar ook Margot en Kittie en Katrien, Laurine, Rosalie, lindsey en Marc (lager onderwijs Kaho) ons vergezelde. :)
Ditmaal genoot ik niet van een hamburger, ook niet van een pannenkoek, maar wel van konijnenvoer... :P mmmmm, heerlijk! Eetcommentator Steffen en kompaan Marc waren ook van de partij. Zij zorgde voor het nodige entertainment tijdens het eten... :P

De avond was nog jong, nog te jong om naar touché te gaan, dus trokken we maar eerst even naar The Garden, een cocktailbar. Na deze heerlijke verfrisser trokken we er nog op uit.. Taxi in, richting Touché... Olé!! :P
Helaas had niet iedereen even veel zin nog in een avondje stappen, maar dat kon de harde kern niet tegenhouden...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten