Het wordt echt spannend nu, en rommelig :P
Nog zes dagen te gaan en ik zit op het vliegtuig richting Zanderij. Maar deze laatste dagen in België zijn toch nog veel werk... Alle laatste kleine dingetjes nog in orde brengen, alle laatste beetjes informatie krijgen, alles inpakken.. En die laatste is echt een zware klus. :P
Ik ben al zover geraakt dat al mijn spullen klaar liggen, maar deze moeten nog allemaal ingepakt worden en hiervoor zal ik gebruik moeten maken van mijn tetrisskills...
woensdag 30 januari 2013
maandag 14 januari 2013
Visumumumum...
Suriname komt steeds dichterbij, dus het werd dan toch eens tijd om alles in orde te brengen. :)
Ik ben dan maar naar Brussel getrokken om mijn visum in orde te brengen. Het papierwerk om een toeristenvisum voor Suriname te krijgen is niets, maar het juiste adres vinden daarentegen. :P
Het adres van de Surinaamse ambassade in Brussel kan je op verschillende sites vinden. Het probleem is echter wel dat er verschillende adressen te vinden zijn.
Dit zorgde er dan voor dat ik eerst voor een appartementsgebouw stond, waar duidelijk geen ambassade meer was, dan maar naar het volgende adres en bingo. :)
Je stapt de ambassade binnen en een kwartier later ben je al terug buiten, zo snel gaat dat..
Ik ben dan maar naar Brussel getrokken om mijn visum in orde te brengen. Het papierwerk om een toeristenvisum voor Suriname te krijgen is niets, maar het juiste adres vinden daarentegen. :P
Het adres van de Surinaamse ambassade in Brussel kan je op verschillende sites vinden. Het probleem is echter wel dat er verschillende adressen te vinden zijn.
Dit zorgde er dan voor dat ik eerst voor een appartementsgebouw stond, waar duidelijk geen ambassade meer was, dan maar naar het volgende adres en bingo. :)
Je stapt de ambassade binnen en een kwartier later ben je al terug buiten, zo snel gaat dat..
zondag 6 januari 2013
ZZZZZzzzzzz....
Nog exact 30 keer slapen en ik zit op de vlieger richting Suriname. :)
Ik kijk er echt naar uit, maar hoe dichter het komt, hoe spannender het wordt...
Ik kijk er echt naar uit, maar hoe dichter het komt, hoe spannender het wordt...
dinsdag 25 december 2012
Hohohoho...
De kerstman is ook voor mij langsgeweest en heeft drie reisgidsen over Suriname achtergelaten.. Ik weet dus wat ik ga doen vanaf nu :)
vrijdag 21 december 2012
Ja... of Nee...
Vandaag heb ik volgende mail ontvangen:
De VLIR-beurs heb ik aldus niet, maar dit wil niet zeggen dat dit me gaat tegenhouden. Ik ga er nog steeds 100% voor!!! :)
Beste Shera
Zeer tot mijn spijt moet ik je meedelen dat je niet geselecteerd bent voor een VLIR UOS-beurs.
Je staat wel op de reservelijst op de derde plaats. Van zodra ik nieuws heb van de VLIR UOS-beurscommissie in Brussel of ze je toch een beurs willen toekennen, laat ik het je weten.
Laat het niet aan je hart komen. Een onvergetelijke en verrijkende reis ligt voor je. Wij wensen je het allerbeste toe en dat je behouden moge terugkeren, beladen met onvergetelijke mooie herinneringen en verhalen.
We kijken alvast uit naar jouw verhalen J: bezorg je ons de link naar jouw blog en stuur je ons een aantal foto’s van je verblijf?
Alvast een vredevol kerstfeest, een spetterend eindejaar en een inspirerend 2013!
Met vriendelijke groeten
An De Moor
De VLIR-beurs heb ik aldus niet, maar dit wil niet zeggen dat dit me gaat tegenhouden. Ik ga er nog steeds 100% voor!!! :)
zaterdag 15 december 2012
Aw aw aw... Dat doet pijn!!
Gisteren ben ik naar het tropisch instituut geweest om alle nodige vaccinaties te krijgen voor mijn reis naar Suriname. Na lang wachten en een formulier ingevuld te hebben, kon ik eindelijk de dokterskamer binnenstappen, achter mij stapten er nog een jonge man mee naar binnen, dit was een studentdokter die mijn spuiten zou zetten. De dokter heeft me eerst enorm veel, maar nuttige informatie gegeven over malaria en andere ziekten en maatregelen die ik zeker moet nemen wanneer ik in Suriname ben om gezond te blijven. Vervolgens heb ik twee spuiten gekregen van de studentdokter, die lang heeft moeten zoeken naar de juiste spuiten :P. Deze spuiten hebben geen pijn gedaan tot de volgende dag. Aw, mijn arm is echt enorm stijf en pijnlijk. Het is te hopen dat de spuit die ik door de huisarts moet laten zetten niet zo'n pijn doet. :P
Maarja, het hoort erbij. :)
De dokter heeft me ook malariepillen en een breed antibiaticum voorgeschreven, ik ben er dus helemaal klaar voor. Kom maar, jullie kleine mugjes. :P
Maarja, het hoort erbij. :)
De dokter heeft me ook malariepillen en een breed antibiaticum voorgeschreven, ik ben er dus helemaal klaar voor. Kom maar, jullie kleine mugjes. :P
zaterdag 1 december 2012
Voorbereidingsdag naar het Zuiden
Vandaag was een erg vermoeiende dag. Een hele dag, van 's morgensvroeg tot 's avondslaat, informatie opnemen. Deze voorbereidingsdag was een van de verplichte onderdelen om kans te kunnen maken op de VLIR-beurs.
In de voormiddag moest je jezelf inschrijven voor twee workshops, deze waren erg uiteenlopen. Mijn eerste workshop was redelijk theoretisch, en niet erg concreet. Ik vond deze dus niet erg nuttig, maar ik ben wel enkele weetjes rijker.
De tweede workshop waar ik heb aan deelgenomen, was een workshop om jezelf te ontdekken. Aan de hand van enkele stellingen moest je in kleine groepjes bespreken hoe je jezelf ziet in het kader van ontwikkelingshulp. Ga je echt een verschil maken? Hebben ze je hulp nodig of alleen maar je geld? Wachten ze daar op jouw? Deze workshop heeft me wel een beetje aan het denken gezet.
Natuurlijk ga IK zelf niet het verschil maken daar, maar ik ga wel deel uitmaken van iets dat ervoor zal zorgen dat het onderwijs daar beter wordt, en ook mijn eigen onderwijs.
Verandering, hoe klein deze ook is, is verandering!! Maar ik verwacht niet te veel verandering aan het onderwijs van daar, maar vooral bij mezelf. Ik hoop om zelf erg veel bij te kunnen leren en zelf verstelt te staan van andere ideeën.
In de namiddag was er een workshop die ons liet kennis maken met cultuur en cultuurshock. Hierbij ben ik te weten gekomen dat een cultuurshock niet noodzakelijk gebeurt in het land waar je naar toe gaat. Het kan zelfs zijn dat je pas een cultuurshock krijgt wanneer je terug bent in België.
De laatste workshop van deze lange, lange dag was een vragenronde. Je werd per land verdeeld en kon dan zo vragen stellen aan een expert van jouw land. Hier ben ik niet veel nieuws te weten gekomen. Er werd niets vertelt wat me al eerder, tijdens workshops op school, werd vertelt.
Deze voorbereidingsdag was voor mij dus niet echt een verrijking, maar het heeft er wel opnieuw voor gezorgd dat ik een dag over Suriname kon praten. :)
In de voormiddag moest je jezelf inschrijven voor twee workshops, deze waren erg uiteenlopen. Mijn eerste workshop was redelijk theoretisch, en niet erg concreet. Ik vond deze dus niet erg nuttig, maar ik ben wel enkele weetjes rijker.
De tweede workshop waar ik heb aan deelgenomen, was een workshop om jezelf te ontdekken. Aan de hand van enkele stellingen moest je in kleine groepjes bespreken hoe je jezelf ziet in het kader van ontwikkelingshulp. Ga je echt een verschil maken? Hebben ze je hulp nodig of alleen maar je geld? Wachten ze daar op jouw? Deze workshop heeft me wel een beetje aan het denken gezet.
Natuurlijk ga IK zelf niet het verschil maken daar, maar ik ga wel deel uitmaken van iets dat ervoor zal zorgen dat het onderwijs daar beter wordt, en ook mijn eigen onderwijs.
Verandering, hoe klein deze ook is, is verandering!! Maar ik verwacht niet te veel verandering aan het onderwijs van daar, maar vooral bij mezelf. Ik hoop om zelf erg veel bij te kunnen leren en zelf verstelt te staan van andere ideeën.
In de namiddag was er een workshop die ons liet kennis maken met cultuur en cultuurshock. Hierbij ben ik te weten gekomen dat een cultuurshock niet noodzakelijk gebeurt in het land waar je naar toe gaat. Het kan zelfs zijn dat je pas een cultuurshock krijgt wanneer je terug bent in België.
De laatste workshop van deze lange, lange dag was een vragenronde. Je werd per land verdeeld en kon dan zo vragen stellen aan een expert van jouw land. Hier ben ik niet veel nieuws te weten gekomen. Er werd niets vertelt wat me al eerder, tijdens workshops op school, werd vertelt.
Deze voorbereidingsdag was voor mij dus niet echt een verrijking, maar het heeft er wel opnieuw voor gezorgd dat ik een dag over Suriname kon praten. :)
Abonneren op:
Posts (Atom)

