donderdag 22 augustus 2013

opzij, opzij, opzij... maak plaats, maak plaats, maak plaats... we hebben ongelooflijke haast...

2 mei 2013


Aangezien ik het inpakken steeds maar had uitgesteld, moest ik vandaag vroeg uit mijn bed... ik zou rustig mijn koffer kunnen nemen en dan nog even naar het centrum gaan voor stofjes, onze fiets binnen te brengen en rustig nog iets eten... Wel deze plannen zijn dus niet doorgegaan, er was geen tijd voor rustig.. :P


Er zou een busdienst ons tegen half twee komen halen, maar Lie liet ons weten dat deze er wat vroeger ging zijn... half twaalf.. :P

Snel alles de koffers in proppen en de fiets op richting centrum. Daar hebben Jan en ik een ander pad gekozen om wat tijd te besparen, Jan ging nog wat souveniertjes halen terwijl ik wat stoffen ging halen, we kwamen dan terug samen bij Cardy. Daar werden we eens zeer vriendelijk onthaald en kregen ook wij onze 50 euro terug... 

Daar was het dan, de tijd dat ik afscheid zou moeten nemen van mijn stalen ros... Wel, rosje, het was me een eer om drie maanden lang te mogen genieten van jou diensten. Ook al faalde je soms, je was geweldig!! 

Snel een taxi nemen naar ons stekje en wachten op de bus... Ja, wachten dus.. :P
En heel lang wachten, want de bus was er dan maar om één uur, moesten we ons daarvoor zo haasten.. :P
Dit gaf ons wel de gelegenheid om uitgebreid afscheid te kunnen nemen van ons stekje, maar ook van Lie. Wat een pracht van een huisbazin, ik zal ze echt missen..



Daar was het busje dan eindelijk, snel de koffers inladen, nog wat mensen oppikken en dan waren we daar... Zanderij

Inchecken, en dan nog heeeeeeeeeeel lang wachten tot we de vlieger op konden stappen. Ondertussen hadden we onze laatste SRD's kunnen omruilen voor wat typisch Surinaamse lekkernijen.

Pas toen ik Suriname vanuit de lucht bekijk, besefte ik dat dit het einde was van mijn prachtige ervaring. Suriname, jij was geweldig!!!!!




Tijdens de vlucht was er niet alleen tijd voor afscheid, maar ook voor een beetje onnozelheid... Nja, Janneman, u ga ik toch ook missen, en zeker die verdomde goulashkes, en het gsm'eke.. :P



Geen opmerkingen:

Een reactie posten