vrijdag 22 februari 2013

Corrupt of niet?

20 februari 2013


Vandaag was een dag zoals alle andere. Vroeg opstaan om een hele voormiddag naar school te gaan en te observeren. Wat me vandaag wel opviel, was dat de leerkracht van geschiedenis, over wie ik eerder al iet vertelde, er niet meer was. Zij was op het einde van vorige week naar de directie geroepen en heeft daar dan een gesprek gehad. Uit dit gesprek is dan haar vertrek als gevolg gekomen. 

Er zijn dan volgens mij twee mogelijke redenen voor haar vertrek. Of ze is weggestuurd wegens de problemen die ze had hogerop, of ze was een slechte leerkracht. Mijn vermoedens zijn eerder het eerste, maar daar zou ik me eigenlijk niet over mogen uitspreken. Het is namelijk zo dat ook Jan een les heeft bijgewoond bij haar, en hij vond niet dat zij echt slecht les gaf, maarja, wie zijn wij om daar over te beoordelen???

Vandaag heb ik ook gemerkt, uit gesprekken in de leraarskamer, dat toch niet altijd alles rozengeur en manenschijn is op mulo Kerklaan. Niet iedereen is het altijd eens met de directeur, maar dat heb je bij ons in Belgiƫ ook wel. :)

Genoeg geroddeld, nu even verder mijn dag vertellen.
Eigenlijk is er voor de rest niet erg veel speciaals te melden over deze dag. :P

Het was een rustige dag, waar ik nog wat meer heb kunnen plannen met mevrouw Asruf voor de komende weken en wat heb kunnen werken voor school.

's Avonds waren we weer uitgenodigd bij de kdg'ers om samen met hen en de meisjes van lager onderwijs gezellig te eten. Dit hebben we dan ook met plezier gedaan. :D

Owja, voor ik het vergeet. Elektriciteitsproblemen zijn hier in Suriname besmettelijk! Vorige week had het kdg-huisje weeral een probleem, ditmaal met de elektriciteit... En vandaag, nadat we al een paar keer langs geweest waren bij de kdg'ers is de E-prob-virus via ons naar ons appartement overgegaan. Met als gevolg dat onze elektriciteit vandaag enkele keren was uitgevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten