vrijdag 22 februari 2013

Twee maal drie is????

21 februari 2013


Vandaag ben ik opnieuw gaan observeren in mulo Kerklaan. Het was een fijne dag, ik heb zelfs iets lekkers gekregen van mevrouw Asruf. Ik ben de naam al vergeten, maar het was iets gemaakt van erwten en het was wel redelijk pikant, maar heel lekker. :)

Mevrouw Asruf had vandaag drie repetities gepland voor de eerste klassen. Ik heb eerst twee lessen geobserveerd en de derde heb ik zelf mogen leiden. Eindelijk eens echt voor de klas staan! :D Een repetitie leiden is nu niet echt een super les om te geven, maar het is toch al iets actiever dan enkel maar observeren. Het verliep vlot. In het begin was het toch even wennen om zo voor de klas te staan, maar het deed deugd. :)
Ik heb hierbij geleerd dat ik wel op mijn woordkeuze moet gaan letten, want bijvoorbeeld 'nakijken' van nog even je repetitie (voor diegene dit dit niet begrijpen, repetitie is in het Vlaams toets :P) nakijken, begrijpen ze niet, ik zou 'overlezen' moeten zeggen. :) Je moet ook echt heel luid praten in de Surinaamse lokalen, zelfs wanneer de leerlingen muisstil zijn, is er nog veel lawaai van buitenaf. Maar goed, daar zullen we dan gewoon maar rekening mee moeten houden.

Mevrouw Asruf had me ook gevraagd om morgen een gastpresentatie mee te helpen begeleiden. Er komt namelijk een lokale organisatie seksuele voorlichting geven. Dit werd allemaal geregend door de andere stagaire voor biologie. Dus morgen mag ik weer wat actiever deelnemen. :)


Wanneer ik, na school, terug thuis was, had ik niet erg veel tijd meer. Ik had namelijk afgesproken met Sofie om voordat we naar het buurtcentrum gingen, we nog even langs de Saramacastraat gingen om een nieuwe hangmat te kopen voor haar. Ik ben dan snel men fiets opgestapt en naar haar gefietst.
We zijn dan samen een hangmat gaan kopen, maar we hebben ons ook een echt functioneel souvenir gekocht. We hebben een grote groene zak met de Surinaamse vlag op gekocht. Deze zullen we voor de trips kunnen gebruiken om al onze spullen in te steken

Daarna hebben we even een bijtankpauze ingelast en zijn we even in het kdg-huisje gestopt om te drinken. Snel terug de fiets op richting Pasinsia! :)

Wat ben ik daar erg geschrokken! Er waren maar enkele kinderen, maar met die enkele kinderen hadden we onze handen vol. Er was één meisje at hulp nodig had met haar lessen natuur, daar heb ik dus een handje geholpen. Sofie had haar gericht op de kinderen van de derde klas. Deze moesten hun tafels oefenen. Ik heb Sofie hierbij wat ondersteund en dit was echt nodig. De kinderen kunnen hun tafels echt niet. Dat is wel een probleem wanneer je deze zou moeten oefenen. Ze tellen gewoon op hun vingers wat de uitkomst is. Sofie en ik hebben dan beslist om hier wel wat tijd in te steken. We hebben dus een nieuwe missie. Tegen ons vertrek willen we ervoor zorgen dat tafels leren en oefenen wat leuker wordt voor die kinderen en dat ze dan ook hun tafels al veel beter kennen! :)

Na de huiswerkbegeleiding zijn we dan terug naar het kdg-huisje getrokken om samen iets te eten. De jongens zijn bij Jan en mij gaan eten om dan naar het IOL te gaan, Elena was naar de kunstles, dus Sofie en ik waren alleen. :) Een echt girlsdinertje! Ondertussen had ik bedacht dat er maar één sleutel van ons appartement was, en dat Jan deze bij zich had. Dat was dus een probleem! Ik had dan Jan proberen te bereiken om hem te vragen de sleutel ergens te verstoppen zodat ik hem thuis ergens kon vinden, maar ik was al te laat, Jan was al vertrokken naar het IOL... Met als gevolg dat ik dus bij Sofie moest wachten om naar huis te gaan. Om negen uur had ik dan beslist om toch al naar huis te trekken met de fiets. Eens thuis gekomen, moest ik nog een half uur wachten op de thuiskomst van Jan... Het was dus een lange avond van wachten. :P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten