dinsdag 12 februari 2013

Het regent pijpenstelen...

12 februari 2013


Vandaag is het exact een week geleden dat we zijn aangekomen hier in Paramaribo en ondertussen is er al heel wat gebeurt. :)

Maar eerst zal ik je even kort vertellen over deze dag...
Afgelopen nacht heeft het non stop geregend, zelfs wanneer mijn wekker afging, was het nog aan het regenen. Ik heb dan maar mijn regenjas en regenbroek aangetrokken om naar onze mulo te kunnen fietsten.

Wanneer ik aankwam op de mulo was ik een beetje opgelucht, mijn mentor was aanwezig. Dit wil dus zeggen dat ik een hele dag heb kunnen observeren bij haar in de klas. Hierbij zijn wel enkele dingen enorm opgevallen:
  • Wanneer het regent, komt bijna iedereen te laat binnen, zelfs het derde lesuur, wanneer het al een hele tijd droog was, kwamen er nog leerlingen binnen gesijpeld.
  • De gaten in de muren zijn enorm handig om je paraplu te drogen te hangen.
  • De gemiddelde Surinaamse leerling is veel rumoeriger dan de gemiddelde Vlaamse leerling.
  • Slapen tijdens de lessen, is blijkbaar toegestaan. :P
  • De leerlingen hier moeten even hard giechelen tijdens de lessen die handelen over de voortplanting.
Het verliep vandaag er vlot op school. Het was ook erg aangenaam in de leraarskamer. De leerkracht PO zat daar de opdrachten te verbeteren. Hierbij waren er verschillende tekeningen waarbij zij spontaan in de lach schoot en deze dan ook meteen aan ons toonde. Na het bekijken van de desbetreffende tekening, begrepen we onmiddellijk waarom zij zo moest lachen. :)

Deze week is echt al een super week geweest. Suriname heeft al voor zoveel verrassingen gezorgd. Het heeft ervoor gezorgd dat ik veel nieuwe mensen en gewoonten heb leren kennen en dat smaakt naar meer. Dus laat al die andere weken maar komen, ik ben er klaar voor!!! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten