woensdag 6 februari 2013

Up Up Up and away...

05 februari 2013



Acht uur ’s morgens, mijn wekker loopt af.. Het is zo ver, ik vertrek!!

Alles stond al klaar, dus moest ik gewoon alles in de auto laden. Wat niet gemakkelijk had geweest, moest ik dit alleen gedaan hebben. Maar met dank aan mijn ouders en Maarten was dit snel in orde. Hop de auto in richting Schiphol. :)

De rit naar Schiphol verliep vlot, om negen uur zijn we thuis vertrokken en om half twaalf waren we aan  de vlieghaven in Amsterdam. Nja, nu hadden we al mijn spullen in de auto gekregen, maar nu moesten ze er uit en in de vlieger. We hadden dan alles op een karretje geladen en vertrokken richting ingang. Dit was even een momentje van kleine paniek, we zagen namelijk enkel trappen om de luchthaven te bereiken en we zaten op de parking drie verdiepen hoger. :P Na even rondwandelen, hadden we de lift gevonden. Deze zijn we dan ingestapt, we merkte al direct dat ik niet de enige was die die dag ging vertrekken.

Eens aangekomen in de luchthaven moest ik me niet meer inchecken, Jan Coppens was er al wat vroeger en had dit al voor me gedaan. :) Mijn koffers moest ik nog wel inchecken en dit moest ik dan wel zelf doen. :P Hiervoor moest ik niet erg lang aanschuiven want je moest dit ook allemaal echt zelf doen. Je moest je ticket inscannen en je koffers in een soort weegschaal leggen en de rest sprak voor zich. Dan snel nog even iets eten en drinken en dan naar de vlieger.

De vlucht zelfs was wel erg lang, maar we werden enorm verwend. :) We hebben twee keer eten gekregen, we kregen drinken zoveel we maar wilden, we konden films zien… Ik zat ook aan een raam vlak achter de vleugel, dit was echt een perfecte plaats om alles goed te kunnen bekijken. Wanneer we opstegen, konden we duidelijk zien dat we in Europa vertrokken aan alle drukke straten, maar wanneer we landden, merkten we al direct dat deze vele straten plaats moesten maken voor hectaren bos en rivieren.  Dit is echt een beeld dat ik nooit ga vergeten, zo prachtig…

De landing was zacht en het uitstappen was echt een klap in ons gezicht, maar wel een positieve klap. :D  We waren vertrokken met hagel en kwamen aan met warm en droog weer.

Nu moesten we nog door de douane, geld wisselen en dan onze koffers nemen… Dit laatste duurde wel wat langer dan we verwacht hadden, maar alles was er wel, dat was al een opluchting. :)

Dan moesten we onze taxi zoeken die mevrouw Rozenblad, onze coördinator, dit was niet al te moeilijk. We zagen de man met het bordje staan en gingen er op af. Deze man was vol lof over zijn eigen Suriname.


De rit naar ons appartementje was echt adembenemend, zoveel groen… We hebben hier al wat kunnen genieten van  de mooie uitzichten. Eens we aangekomen waren aan het appartement werden we vriendelijk verwelkomd door onze huisbazin. Zij liet ons alles zien en gaf ons nog enkele richtlijnen en tips. Onze huisbazin is echt een schat van een vrouw.


Het eerste wat ik dan gedaan heb, was mijn koffers uitpakken, muskietennet ophangen en een douche nemen… Deze laatste was echt een welgekomen verfrissing. Wanneer ik uit de douche was, was het al twaalf uur lokale tijd en de volgende dag moesten we tegen 10 uur aan het IOL staan, dus werd het tijd dat ik mijn bed inkroop…

Het was dus een zeer aangename kennismaking met Suriname, maar er staat nog veel meer op mij te wachten komende drie maanden. :D

2 opmerkingen:

  1. Zoals je van mij wel kan verwachten volg ik je avonturen op de voet en kan ik mij zo een beetje inleven.

    Papa

    BeantwoordenVerwijderen