dinsdag 12 februari 2013

Halleluja!!!

10 februari 2013


Vandaag werd ik voor het eerst wakker in mijn hangmat. Dit kwam door de regen die op het dak tikte van de hut, maar ook door de mango’s die gewoon uit de bomen vallen. :)


Ik heb nog redelijk goed geslapen in deze hangmat. Het duurde wel even voor ik in slaap was, maar ik heb toch genoeg nachtrust gehad. Het was echt zalig om wakker te worden op een plek zoals de colakreek, omgeven door wit zand, tropische planten, de warmte en bovenal de mangobomen.
Jaja, mango’s, bij ons groeien de appels aan de bomen en hier zijn het gewoon mango’s. :)


Nadat ik ben opgestaan, heb ik nog even met mijn voeten in het water gelegen en heb ik nog een laatste keer kunnen genieten van colakreek.
Daarna hebben we alles snel opgeruimd om dan vervolgens terug het busje in te stappen richting Paramaribo.
Onderweg stond de radio heel de tijd op een evangelische zender die steeds alles zegende, wanneer je hiervoor een verzoekje deed.
Maria, halleluja! Deze winkel, halleluja! Die winkel, halleluja! Deze dokter, halleluja! Goed weer halleluja! :P
En dan werd dit even onderbroken voor een streepje muziek en ik dach: yes, eindelijk geen godsdienstig gedoe meer! Maar ik kon niet meer ongelijk hebben. “Have mercy, oh father…” :P


Buiten deze zender zat ik nog met iets. Ik had een vreemd gevoel tijdens deze rit, ik had hier eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Tijdens de terugrit zat ik heel de tijd buiten te kijken en kon ik de enorme verschillen met de stad waarnemen. Op een gegeven moment voelde ik me zelfs schuldig dat ik plezier was gaan maken in colakreek terwijl er mensen zijn op de weg ernaartoe die moeten leven in een oud houten hutje dat net niet op instorten stond. Ik weet nog steeds niet goed hoe ik met dit gevoel moet omgaan.

Het werd zelfs een beetje erger wanneer ik, toen we terug in Paramaribo waren, naar een Europese winkel ging om wat eten te kopen. Het prijsverschil tussen deze winkel en de Chinese winkels is enorm. We hadden dan ook maar bitter weinig meegenomen.

We zijn dan naar huis gefietst waar ik dan een frisse douche heb genomen, waarna ik aan een beetje schoolwerk ben begonnen. Ik had dan nog afgesproken met Sofie om samen bij haar te eten en dat hebben we dan ook gedaan. Macaroni met kaas en ham, gemaakt door Joren. Mmmm, wat was die lekker. :)

We zijn niet erg lang gebleven, want we moesten dan nog naar huis fietsten en we wouden beiden graag op tijd in ons bed kruipen omdat het morgen vroeg dag is. Morgen is namelijk onze eerste echte dag in mulo Kerklaan. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten