woensdag 20 februari 2013

Orlando is mijn naam, Philip is mijn faam...

19 februari 2013

Vandaag was niet zo een bijzondere dag op de mulo. Gewoon weer een dagje observeren. Ik heb wel al wat voor duidelijkheid kunnen zorgen bij mevrouw Asruf, mijn mentor. Zij dacht namelijk dat ik nog nooit voor een klas had gestaan. :)
We hebben het dan een beetje over mijn verder verloop gehad en volgende week begin ik dan met echt les te geven. Eindelijk! :D 

Ik zie er echt naar uit om voor een Surinaamse klas te staan.

In de namiddag ben ik met Sofie naar het buurthuis, Pasinsia geweest om even kennis te maken. We kwamen er aan en ik had hier onmiddellijk een goed gevoel bij, hier wil ik zeker mijn energie insteken. 

Toen we binnen stapte, zagen we enkele kinderen, onder begeleiding van twee dames, huiswerk maken. Ik ben maar naar een van de dames gestapt om ons te melden en te vragen waar meneer Philip Orlando was. Deze dame had dan even gebeld met meneer Olando en mij de telefoon gegeven. Hij kon me da laten weten dat hij eerst even zijn dochter naar de les was gaan doen, want zij zat in tijdsnood ofzoiets... :P Hij ging dus een beetje later zijn.

Zoals hij ons had gezegd, kwam meneer Orlando daar aan. Op zijn brommertje reed hij het gebouw binnen en parkeerde zich in het lokaal. Met een blikje bier in zijn had, nam hij zijn helm af en konden we hem goed herkennen. Hij was de man waarvan er een portret boven het bord hing. :P

Na enige tijd nodigde hij ons uit in zijn kantoortje. Hij stelde zichzelf voor met: "Orlando is mijn naam, Philip is mijn faam." Het was een zeer vrolijk man. Hij vertelde alles in kleur aan ons, veel te veel uitleg voor een kleine boodschap. :)
Hij was erg blij met onze komst! En hij zal zeker gebruik maken van onze krachten om het buurtcentrum weer te doen bloeien.  Wij zullen daar huiswerkbegeleiding geven, maar ook andere activiteiten organiseren en begeleiden. We zouden zelfs in de paasvakantie op uitstap gaan met het buurthuis. Wat fijn om aan zoiets mee te kunnen werken.

Donderdag zullen Sofie en ik er al onmiddellijk invliegen, we gaan dan al aan huiswerkbegeleiding doen.

Vervolgens zijn we terug naar het kdg-huisje gefietst, in de regen. :( Daar hebben we nog lekker gegeten en een spelletje scrabble gespeeld met de jongens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten