zaterdag 16 februari 2013

Schoenen om te zoenen...

15 februari 2013

Vandaag was de laatste dag observatie op mulo kerklaan. Echt veel nieuws heb ik niet meer gezien, maar ik zal de komende weken tijdens het lesgeven en nog enkele observaties nog wel meer te weten komen over de werking van een Surinaamse muloschool.

In de namiddag ben ik samen met Elena en Sofie gaan shoppen. Maar eerst zijn Sofie en ik nog langs het cultureel centrum geweest omdat zij daar een afspraak had en dan kon ik eens rondneuzen.

Deze bibliotheek zag er nog beter uit dan ik dacht. Het is wel een kleine bib, maar goed georganiseerd, alles staat netjes op orde.
Wanneer Sofie terugkwam, vertelde ze me over het project dat de mensen van de bib voorstelde. Het was een te groot project, dat nog helemaal op poten moest gezet worden en dat zag Sofie niet zo zitten, dus heeft ze deze kans maar laten gaan.

Daarna zijn we naar de Domineestraat gegaan om te shoppen. We zijn dan samen met Elena op zoek gegaan naar een hele boel kleren voor Elena omdat zij geen geschikte kleren bij had om hier les te mogen geven. Maar ondertussen konden Sofie en ik wel ook voor ons zelf een rondkijken.

We zijn de steps binnengegaan en daar heb ik een aanwinst gedaan. Ik heb namelijk schoenen gekocht voor 39SRD (of €8,86).



We zijn dan ook het Surinaams monopoliespel tegengekomen en hebben dan meteen Steffen verwittigd, die dat dan blijkbaar later die dag gekocht had.

Na ons shopnamiddagje zijn we dan maar naar de frederick J.A. Murraystraat gegaan, kdg-huisje, om daar lekker te eten, de jongens hadden dan inmiddels al naar de winkel geweest.

Lekkere rijst met currysaus en ananas, mmmmmmm... :D Dat was lekker!!
(Voor mij was het althans zonder kip, voor de anderen met. Maar moest je het nog niet weten, '40 dagen zonder vlees' is weer begonnen en ik doe weer mee.)

Na het eten hebben we met z'n allen al onze tripjes gepland. Ik zie er echt naar uit om het hele land te ontdekken met al zijn culturen en achtergronden. Het lijkt me fijn om alles hier te gaan verkennen en zo zelf rijker te worden aan kennis. Wat gaat deze reis nog een ontdekkingsavontuur worden. Ik zie er echt naar uit!!!! :D

We hebben de avond dan maar afgesloten met een spelletje Surinaamse monopolie. Ik was het petje en heb nog goed m'n mannetje kunnen staan. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten