woensdag 13 februari 2013

Maar juffrouw, wat als er dan een spermacel van een dier bij de eicel komt?

13 februari 2013


's Morgens ging de wekker opnieuw af om zes uur. Deze keer scheen de zon. Dat is toch al wat leuker om wakker te worden op zulke vroege uren. :) 

Vandaag moest ik opnieuw observeren bij mevrouw Asruf. Maar eerst heb ik de eerste vier lesuren in de leraarskamer vertoeft, omdat er het eerste uur een les werd gegeven door een andere stagaire en de andere uren waren vierde klassen, en die kon/mocht ik niet observeren. Dus zat ik maar in de leraarskamer, te wachten. 
Ik heb ondertussen een soort jaarplanning van mevrouw Asruf overgenomen zodat ik een beetje een zicht heb op wat de kinderen allemaal gezien hebben of nog moeten zien. 

Vervolgens heb ik met een vrouwelijke leerkracht van geschiedenis gepraat over haar studies. Zij vertelde mij dat ze nog niet afgestudeerd is, ze zou nog voor enkele vakken moeten slagen. Maar dat lukt niet omdat de docent waarbij ze dit zou moeten volgen, niet overeenkomt met haar broer, ofzoiets. Hieruit kan ik dus afleiden dat hier veel om vriendjespolitiek gaat en dat, wanneer je het ver wil schoppen, je veel vrienden moet maken met een hoge functie.
Verder heb ik in de leraarskamer nog met bijna iedere leerkracht gepraat over vanalles en nog wat. Ik begin me echt thuis te voelen op mulo kerklaan. :)



Zowel Jan als ik zijn dan ook uitgenodigd om mee te gaan op een personeelsuitstap en dat zien we zeker zitten. Het is echt fijn om hier, op deze school, mijn stage te mogen doen. :)



Op deze foto zie je de leraarskamer, en naast me zit mevrouw Asruf, mijn mentor.

Tijdens de lessen biologie was ik aangenaam verrast wanneer mevrouw Asruf het had over de voortplanting. Je zou denken dat ze in een land zoals Suriname de onthouding zou promoten. Niets is minder waar. Mevrouw Asruf behandelt dit onderwerp zeer uitgebreid en geeft de leerlingen ook goede raad, als een vriendin. :) Ze waarschuwt de leerlingen dat iedere keer ze geslachtsgemeenschap zouden hebben er een kans van 50% is dat het meisje zwanger geraakt en dat ze dus moeten opletten daarvoor. Ze vertelt hen ook alles erg gedetailleerd en gaat geen vraag uit de weg. Zelfs wanneer een leerling aan haar vraagt wat er gebeurt wanneer een dierlijke spermacel in contact komt met een eicel van de vrouw, heeft ze daar een antwoord op klaar. Het was dus erg aangenaam om deze lessen te mogen observeren vandaag.
Ik zie er echt naar uit om zelf voor deze klassen te mogen staan. :)

Hieronder kan je zien hoe een klaslokaal in mulo kerklaan er uitziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten