dinsdag 12 maart 2013

Een flesje water armer...

05 maart 2013


Vandaag heb ik wel vijf lessen gegeven op mulo Kerklaan! De eerste vier lessen van de dag waren dezelfde, weefselvloeistof en  lymfe. Tijdens deze lessen heb ik gebruik gemaakt van de tekeningen die ik gisteren gemaakt had en dit verliep vlot. Iedereen werkte enthousiast mee, behalve één klas. Zij waren mij heel de les aan het aanstaren alsof ik een vreemd dier was dat kon praten... Dat was wel iets minder aangenaam, maar mijn mentor stelde mij gerust wanneer ze me zei dat ze mijn lessen erg goed vond.

De andere les was een vervolg op de lessen ordening, het ging over het rijk van de schimmels. Deze klas was echt een toffe klas om les aan te geven. Alhoewel ze in het begin aarzelden om iets aan het bord te hangen, werken ze allemaal goed mee, behalve één leerling. Deze leerling vond het nodig om zijn boek te gebruiken als hoofdkussen. :P Na drie maal vriendelijk gezegd te hebben om zijn boek niet te gebruiken om te slapen, maar om te lezen, heb ik het boek toch maar afgepakt... Met als gevolg dat deze leerling nu echt goed oplette. :)

Nadat alle lessen gegeven waren, liet mijn mentor mij weten dat het niet meer nodig was om mijn lesvoorbereidingen te laten zien, ze is erg tevreden met mijn lessen en is er zeker van dat alles goed komt. Ze zei me ook dat het enorm opviel dat ik erg graag met kinderen bezig ben en dat ik dat helemaal uitstraal. Dat was fijn om te horen! :D 

Eens thuis gekomen, heb ik gebruik gemaakt van mijn hangmat om even wat uit te rusten. Er was toch een elektriciteitspanne waardoor ik niets kon doen. Als de elektriciteit hier, in Suriname, wegvalt, valt ook het water weg, want dat werkt allemaal met pompen... Dat wil dus zeggen dat je echt niks kan doen in huis.

Ik had mijn wekker gezet, maar toch kreeg ik onderweg naar Sofie een telefoontje om te vragen waar ik bleef... Ik was zelfs op tijd vertrokken, maar toch te laat aangekomen. :P
Onderweg naar Sofie heb ik namelijk een dame geholpen. Zij viel pardoes van haar fiets, waarom weet ik nog steeds niet. Maar wat ik wel weet is dat ik haar dan even in de schaduw heb gezet en haar een flesje water heb gegeven en daar werd ze al snel beter van. :D

Aangekomen bij Sofie zijn we direct vertrokken richting Pasinsia. Onderweg was er weer even een moment van paniek want er was een omlegging en zoals algemeen geweten hebben vrouwen het daar moeilijk mee. :P We zijn dan toch nog op tijd aangekomen en deze keer hadden we wel onze maaltafelkaartjes bij. :)



Maaltafels oefenen met deze kaartje gaat echt een stuk vlotter! De kinderen werken enthousiast mee en je kan enorm differentiëren. Je kan aan één tafel werken of aan verschillende door elkaar, afhankelijk van wat het kind nodig heeft.
Het word ook steeds leuker om met de kinderen op zich te werken, want w ondertussen leer je de kinderen kennen en zij ons ook. Echt tof!


Met een goed gevoel fietsten we dan naar het kdg-huisje. Daar heb ik eerst mee geholpen met het kuisen van paprika's want Joren ging gevulde paprika's maken... mmmm, lekker!

De avond werd afgesloten met een kaartspel ( dit begint al een standaard einde te worden :P), vergezeld met een heerlijk ijsje! Vanille met geraspte koko's en een beetje rum. :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten