dinsdag 19 maart 2013

Het leven zoals het is, Suriname

16 maart 2013

Vandaag had ik mijn wekker gezet om 10 uur... Ik had wel verwacht na het feesten van gisteren dat ik deze zou nodig hebben om op tijd te zijn voor mijn afspraak. We, Elena, Sofie en ik, gingen vandaag de laatste aankopen doen voor de verjaardag van Joren. :D

Maar ik moest deze ochtend helaas mijn wekker teleur stellen... Ik werd al eerder dan verwacht wakker... Dit gaf me dan nog wat tijd om wat werk voor school te verzetten.

Tegen half elf vertrok ik dan richting kdg-huisje, waar we dan om elf uur zouden vertrekken richting centrale markt... De vijf minuten wachten werden al snel drie kwartier... Nja, het tijdsbesef in Suriname is echt heel verschillend van dat in België en wij zijn al goed ingeburgerd op dat vlak.:P

Goed dan maar snel de fiets op richting centrale markt! Dit was de eerste keer voor Sofie en Elena op deze typische Surinaamse plek en dat was enorm te merken aan hun enthousiaste reactie. :)
We hebben want rondgeneusd, maar we hadden ook een missie. Fruit kopen! En fruit hebben we gekocht.. :P
We hebben ook eens een nieuwe vrucht gekocht die we niet kenden, en de naam ben ik alweer vergeten.. Later zal ik je wel laten weten wat we er van vonden. :D

We waren dus naar de centrale markt gegaan om nog enkele inkopen te doen voor de verjaardag van Joren, toeval of niet kwamen we hem toch wel twee maal tegen.. Gelukkig geen derde keer, want dan hadden we kunnen trakteren! :P (Hij hing daar even de lokale gids uit om zijn ouders te laten kennismaken met de stad.)

Na de centrale markt zijn we dan nog even gestopt bij de Jeruzalem Bazar. Elena wou een nieuwe hangmat kopen voor haarzelf, maar ook voor iemand van het thuisfront. Terwijl Elena voor de zeer moeilijke keuze stond, over welke hangmat ze nu het mooist vond, konden Sofie en ik nog eens genieten van de pracht en praal van de stofjes... :D


We konden ons beiden niet meer bedwingen en hebben dan toch maar onze eerste, van vele :P, stoffenaankoop gedaan!
Sofie heeft haar laten verleiden door drie prachtige stoffen en ik heb me laten leiden door mijn 'ik kan niet kiezen'-gedrag. :P Ik heb dus maar een pakketje restjes gekocht (stukken van gemiddeld 80cm)... :D




Tijdens onze fietstocht naar het kdg-huisje vond de zon het nodig om extra hard te schijnen en voor een enorm zware tocht te zorgen... :P Onderweg hadden we dan besloten om toch maar de namiddag aan het zwembad te spenderen. Dat wou dus zeggen dat ik met mijn hele buit en dan ook al het fruit ( :P) naar mijn eigen stekje moest... Onderweg maakte ik nog een tussenstop voor de aller allerlaatste aankopen te doen voor Joren's verjaardag... Na deze aanwinst begon mijn stalen ros het ook al erg moeilijk te vinden om alles heelhuids naar huis te brengen... Mijn beestje, en ook mijn benen, hebben nogal afgezien. :P

Eens aangekomen, helemaal bezweet, kon ik niet wachten om naar het zwembad te fietsten... pffff weer fietsten in die zon. :P

Toen ik aankwam aan het zwembad werd ik verrast door een massa aan mensen, mensen die ik zelf kende. :D  Snel mijn bikini aantrekken en het water inspringen, was dus de opdracht! Tussen het gebabbel door heb ik dan ook nog eens 100 baantjes kunnen zwemmen. :D (Hoeraatje voor mezelf!)

Ik was het zwembad nog geen kwartiertje uit en Sofie kwam naar me om te vragen of ik mee naar de winkel... Er gingen blijkbaar in totaal 13 mensen eten in het kdg-huisje. Genoeg monden om te voeren dus! :)
Aangezien Joris, één van de genodigde, meeging, heb ik ervan geprofiteerd om nog even tot rust te komen en wat kaartjes te schrijven... (Nog even en ze zitten in je brievenbus.)

Het duurde niet lang voor het huisje vol met goed gezelschap zat... Aangezien er dertien buikjes gevuld moesten worden, was er genoeg werk en hielp iedereen een handje... Ik heb me dan maar op op de uien gestort en zij ook op mij... Na de zevende ui, begonnen de traantjes toch te rollen, het werd me even te veel! :P

Na al dat zwoegen, was het dan tijd om te genieten van het gezelschap en het lekker eten gevolgd door een spelletje 'Time's up!'. :D

Kortom, weer een pracht van een dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten