maandag 18 maart 2013

Zuszus en Zozo

15 maart 2013

Vandaag ben ik enkel naar de mulo geweest om de laatste afspraken te maken met mevrouw Asruf voor de volgende week.. Want dan is het aan mij!
Deze dag had dus een loom begin, maar beloofde een superdag te worden. :D

Rond elf uur had ik afgesproken met Sofie om enkele inkopen te gaan doen voor dit weekend... Er is er namelijk eentje jarig en dat vieren wij! :P

Onze eerste stop was de VACO, een of andere boekenwinkel waar je dan uiteraard boeken kan kopen, maar ook andere dingen zoals postkaartjes... Ik heb er dan ook echt een fortuin aan kaartjes opgedaan, dus verwacht maar een van de weken post van mij. :P

Dan zijn we op zoek gegaan naar de nodige verjaardagspulletjes voor dit weekend... Wat dit is, kan ik hier nog niet in detail vertellen... Wie weet, leest de jarige ook wel mee... :P 

Enkele blogberichten geleden heb ik jullie laten weten dat ik mijn broek scheurde... Jaja, lach nog maar eens! :P Dit wil dus zeggen dat ik niet echt een losse, lange broek heb om mee te kunnen nemen op trip. En dit kan wel eens van pas komen wanneer de muggen honger krijgen. Dus vandaag was de perfecte tijd om op lange-losse-broeken-jacht te gaan. Via via hadden we gehoord dat er aan de Combémarkt een kraampje stond met leuke, goedkope en lange broeken.. Perfect dus! :D
Het kraampje hadden we al snel gevonden, maar de broeken niet.. De dame vertelde ons dan dat dezelfde broeken ook te koop waren in een winkel een beetje verder op... We zetten onze jacht dus voort! :P

Het winkeltje was eigenlijk Mini-India... Allemaal Sari's en gouden juwelen, echt prachtig om aan te zien. :) En wat vonden we daar dan ook.. Onze broeken!!! :P Voor 15 SRD hadden we de broek waar we waren voor gekomen. :) Mission completed!

Nu we dan toch aan de Combémarkt waren, konden we daar dan ook even een kijkje gaan nemen... Wat een chaos! Allerlei winkeltjes door elkaar heen in één grote ruimte... Maar alles is wel erg goedkoop, dat was dan ook te merken aan de massa mensen die er rondliep... 

Ondertussen begonnen onze buikjes al een beetje te klagen, ze hadden honger.. Sofie en ik zijn dan maar even iets gaan eten in de Zus & Zo. :D Daar hebben we genoten van een vers markoesasapje en een heerlijk broodje!

Het was al later dan we dachten, dus trokken we naar het kdg-huisje. Daar hebben we dan Elena opgepikt om dan nog wat meer te gaan genieten.. We zijn naar het VOS getrokken! :)
Na 80 baantjes werd ik toch een beetje moe en werd het tijd om naar mijn eigen stekje te trekken om me een beetje te verfrissen...
Ik had namelijk nog een afspraak om zeven uur aan de Zus & Zo (met de dames van lager KaHo), ja weer aan de Zus & Zo! :P

Snel naar huis, douche en klaarmaken, de taxi in met Jan en dan nog even Steffen oppikken. Toen we aankwamen aan de Zus & Zo zagen we daar weer een lange tafel klaarstaan, wachtend op een schitterende avond! :D
De avond in de Zus & Zo was gevuld met lekker eten, lekker drinken en en erg leuk, klein optreden... Dit maakte de avond wel compleet! :)
Wanneer we de rekening vroegen, waren we allemaal een beetje verrast! 189 SRD voor 13 mensen! Dit was wel erg weinig, maar zoals flinke mensen hebben we gewoon de rekening betaald die we voor onze neus hebben gekregen. :P We hebben dan het bedrag gewoon gedeeld door 13 en dat wil dus zeggen dat ieder maar gegeten heeft voor minder dan 5 euro... :)



Met nog genoeg geld in onze zakken trokken we dan, met één man meer, Joren die ons ook is komen vergezellen, naar 't Vat. Daar was de liefdesrelatie tussen mij en een biertje wel een beetje te intiem... Nadat Jan mijn lieve vriend had gestolen van mij, wou ik hem niet meer loslaten, met als gevolg dat hij mij overgoot met liefde (het biertje lag sneller op mijn schoot dan ik verwachtte). :P

De nacht was nog jong, dus trokken we met z'n alle naar Touché, een lokale discotheek. En daar merkte we pas hoe jong de nacht echt was... Een lege zaal stond ons op te wachten. We hadden geluk dat de glazen er niet leeg waren. :P
De sfeer zat er al snel in! Wanneer de zaal zich dan stilaan begon te vullen, kon niemand zich nog inhouden. :)


Enkele gekke 'dansmovekes' en drankjes later, begonnen we toch een beetje moe te worden en werd het tijd om ons bed op te zoeken... Het was echt een erg leuke avond, die een erg leuke dag heeft kunnen afsluiten!!!

En dit is nu wat het leven hier in Suriname toch al een leuk avontuur maakt... Kunnen genieten van de mensen rondom u!! :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten