zaterdag 16 maart 2013

Observeren, observeren, wie zijn best doet kan het leren...

12 maart 2013


Vandaag was een doodnormale dag die gevuld werd met observeren, huiswerkbegeleiding en regen. 

In de voormiddag bestond mijn dag uit het volgen van mevrouw Asruf, klas in, klas uit. :) Veel nieuws valt er niet meer op te merken tijdens het observeren, maar eens mens moet toch iets doen. :P Ik heb wel vandaag de bevestiging gekregen dat ik volgende week haar lessenrooster mag overnemen waar het kan... Eindelijk, echt les geven! :D

In de namiddag heb ik dan al wat kunnen nadenken over hoe ik de lessen van volgende week zou aanpakken. Tegen half vier ben ik dan richting Sofie getrokken om dan samen naar het buurtcentrum te gaan.

Vandaag waren er niet zo veel kinderen, wat maakte dat we ons echt konden concentreren op die enkelen. :) Ik heb dan maar weer mijn beste aardrijkskunde boven gehaald, want de repetitie over de kaart van Suriname was verzet. Verder hebben we, uiteraard, nog aan de maaltafels gewerkt.

Telkens wanneer ik het buurtcentrum verlaat, doe ik dit met een glimlach. Ik vind het echt erg fijn om met deze kinderen te werken! :D
Deze glimlach verdween al snel wanneer we naar huis fietsten... De weergoden hadden het ons niet gegund om droog thuis aan te komen en stuurde en enorme regenbui op ons af. Ondertussen hadden we wel al wat honger gekregen, dus moesten we nog even een tussenstop maken bij de winkel. We stapten als 'verzopen waterkiekes' de winkel binnen en de winkeldame merkte dit ook op. 'Jullie zijn nat!', zei ze dan. :P Dat kon je wel zeggen, tot op het ondergoed was alles nat. Ik overdrijf, er was nog ergens één plekje dat droog was, mijn achterste, beschermd door mijn stalen ros. :P

De avond werd dan afgesloten met een omelet met ei, zoals Sofie het altijd zegt, een omelet met tomaat dus en een gezellige babbel. :P 

2 opmerkingen:

  1. Dat is raar, deze keer niet met kaarten
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :P

      Kaarten doe ik niet met Sofie, kaarten doe ik met de jongens... :P

      Verwijderen