maandag 18 maart 2013

Tien op tien!!!

14 maart 2013

Vandaag had ik maar besloten om niet te gaan observeren. Met een vol hoofd, en niet erg veel zin om opnieuw achteraan in de klas te zitten, had ik besloten om even wat uit te rusten.

In de namiddag ben ik naar Sofie getrokken om daar nog wat werkblaadjes te maken voor het buurtcentrum. We waren allebei een beetje loom, dus het werk ging niet erg vlot vooruit. :P Het werd toch al snel tijd om te vertrekken naar het buurtcentrum, maar Sofie voelde haar niet erg lekker, dus trok ik er alleen op uit.

Mijn aankomst in het buurtcentrum maakte mijn hele dag goed. De kinderen die ik vorige keer, en de keer daarvoor, geholpen had met hun repetitie aardrijkskunde  hadden allemaal een tien op tien gekregen. Het is echt fijn om te weten dat je dan toch een beetje geeft aan die kinderen! :D

Ik heb de kinderen vandaag zelfstandig aan het werk gezet. Ik heb ze per twee gegroepeerd en ze elkaar laten helpen met de maaltafels, aan de hand van de kaartjes. Dit verliep erg vlot, zelfs zo vlot dat de kinderen geen pauze wouden.. :D We hebben ze dan maar even verplicht om buiten een frisse neus te halen, want wij hadden deze dan ook wel even nodig... :P

Vandaag heb ik ook verdere afspraken kunnen maken in verband met de uitstap die wij, Sofie en ik zouden willen plannen met de kinderen. We zouden in de paasvakantie met de kinderen naar de zoo willen gaan.. En dit komt dik in orde!! Het zou zelf betaald worden door de organisatie. Het zal dus een superdag worden voor deze kinderen en ook voor ons!! :D

Het was dus al snel zes uur en tijd om terug te vertrekken. Toen ik aankwam aan het kdg-huisje, stond het eten al bijna op tafel. :) Aardappeltjes, met kousenband in tomatensaus.. mmmm!!

Mijn buik zat vol, maar mijn hoofd ook nog steeds... Dus de nood aan rust was er wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten