dinsdag 12 maart 2013

Printen, Kopiëren, tekenen...

04 maart 2013


Maandag, dat wil dus zeggen dat ik mijn fiets opnieuw op moet moet... Pfff, weeral fietsen :P
Mijn eerste stop was op mulo Kerklaan om mijn lesvoorbereidingen van morgen af te geven aan mevrouw Asruf. Deze stonden nog op een USB-stick, dus ging ik naar de printshop om deze van USB om te zetten in papier. Dit was echter niet mogelijk want de dame die instond voor de printjes was er niet. De dame van de kopies wel. :P  Jaja, iedereen heeft zo zijn eigen taak in de printshop. Je hebt een dame achter de kassa, je hebt een dame voor het printen en een dame voor de kopies, dan heb je nog "manusjes van alles" die eigenlijk niks kunnen. :P De printshop was dus open, er stonden wel vier mensen te werken, maar een printje laten maken ging niet. :P
Dan heb ik maar eens lief geglimlacht naar de conciërge van mulo Kerklaan, die wat later met mijn geprinte blaadjes naar de leraarskamer kwam. :) Dan maar snel de fiets op richting IOL...
 

Vandaag was de docent wel aanwezig, maar uiteraard te laat. :P Haar naam is mevrouw Lunes, ze is een pedagoge aan de universiteit, maar geeft ook les aan de lerarenopleiding. Zij liet mij weten dat ik, wanneer ik dit wil, ook kan deelnemen aan de lessen over interculturaliteit binnen de opleiding pedagogie. Hier zal ik zeker over nadenken, dit lijkt me wel erg interessant. :)

Goed, het was dus de eerste echt les aan het IOL vandaag. De lessen die ik volg aan het IOL zijn de beroepsvormende lessen van het tweede jaar. Deze lessen handelen over onderwijs- en leerprocessen momenteel.
De paasvakantie nadert, dit wil dus zeggen dat de tentamens in zicht komen. Tijdens deze les werd er dus niets nieuw verteld, er werd enkel herhaald, namelijk:

  • Sociaal constructivisme
  • Leerpyramide van Bales
  • Behaviorisme
  • Cognitivisme
  • Handelspsychologie
  • Metacognitieve theorie
  • Connectivisme
  • BBB-strategie
Ook voor mij was dit niets nieuw dus. :) 
De les stopte vroeger dan verwacht, dit zorgde er dus voor dat ik nog meer tijd had om nog wat te werken aan de lessen van dinsdag. :) De lessen stonden wel al op papier, maar er moest ook nog aan gewerkt worden.

Thuis heb ik rustig wat voor school gewerkt... plaatjes geknipt, gelamineerd en dan terug geknipt. :P En ik heb mijn tekenkunsten bovengehaald om mooie grote posters te maken. In België is het gemakkelijk, wil je een grote afbeelding laten zien om zo iets uit te leggen, dan moet je gewoon de computer starten en de beamer aansluiten. Dat is hier wel heel anders... Wanneer je een afbeelding of schema wil laten zien, moet je er al voor zorgen dat je deze snel op bord kan zetten of zorgen dat je deze op papier hebt om deze aan bord te plakken. Ik heb dus voor het tweede gekozen. :)


De tijd ging dan wel sneller dan verwacht... Het was al snel tijd om te koken want Steffen en Joren gingen langskomen om te eten. Ik heb voor het eerst "pattatjes" gemaakt in Suriname. Gebakken aardappelen met wortels en erwten (kip voor de vleeseters) en champignonroomsaus... :D

Ik heb zo een flauw vermoeden dat de jongens de saus erg lekker vonden, aangezien er geen druppel van overschoot en ze zelfs de saus met de vingers uit het bord aten... :D De avond werd, zoals gewoonlijk, afgesloten met kaartspelletjes...

Nadat de jongens naar huis vertrokken waren, had ik nog wat tijd om mijn tekeningen voor de volgende dag wat af te werken...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten