woensdag 13 maart 2013

Vrouwendag, verwendag

08 maart 2013


Wanneer ik aankwam op mulo Kerklaan merkt ik onmiddellijk dat vandaag geen gewone dag was... Het was namelijk de internationale dag van de vrouw! De directeur stond klaar in de leraarskamer om ieder vrouw een hand te geven en ons te feliciteren. Daarna kon ik gewoon beginnen aan een dagje observeren. Maar tijdens het laatste uur voor de pauze stond er ons een echte verwenbeurt te wachten. Eerst kwam er een leerling,  een jonge, langs met een drankje voor iedere vrouwelijke leerkracht, zo ook ik. :D Dat werd gevolgd door de mentor van Jan, een mannelijke leerkracht die langs kwam met een broodje. Dit was eigenlijk wel erg lekker. Het was een broodje met groentjes in en een pittig sausje er tussen. En dat was niet alles, nog wat later kwam er weer een leerling rond met CHOCOLADE TAART!! mmmmmm lekker. :D
En dit allemaal voor tien uur, lekker ontbijt dus. :P

Na de pauze zat mijn observatiedag er op. Thuis heb ik dan nog wat voor school gewerkt en gegeten én mijn zak gemaakt om daarna te gaan zwemmen!

Maar eerst nog langs de Cardy om onze fietsenhuur te verlengen en een onderhoudje van mijn stalen ros. We hebben dan gewacht op Steffen, die moest zijn fiets ook komen halen. Daarna zijn we dan met ons drietjes naar het kdg-huisje gefietst om daar dan Joren mee te nemen naar het VOS om te gaan zwemmen. Het VOS staat voor vereniging officieren sociëteit, dit is eigenlijk een privéclub die bedoeld is voor de ontspanning van de officieren van het leger.

We merkten al snel dat vissen ook konden overleven op land. Er was namelijk een man die zich een vis waande en dit heel uitbundig verkondigde, maar dan toch niet het water in ging... :P Vreemde man, maar wal grappig!
Vandaag hebben we wel de traditie gebroken.. We hebben de dag niet afgesloten met een kaartspelletje, we konden namelijk niet wachten tot 's avond... :P

Na een verfrissende duik zijn we dan maar terug naar het kdg-huisje getrokken. Daar had ik me even neergelegd in de zetel en ben dan uiteindelijk in slaap gedommeld... Dat maakte wel dat ik werd wakker gemaakt wanneer het eten al bijna op tafel stond en dat ik dus niet lang moest wachten om de lekkere spaghetti te eten. :D

's Avonds zijn we dan nog naar 't Vat getrokken om de nepverjaardag van Eline te vieren. We hebben het niet erg laat gemaakt want morgen is het voor ons weer vroeg dag... We gaan op trip!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten