dinsdag 12 maart 2013

Over de oceaan...

07 maart 2013

Vandaag heb ik een baaldag genomen. Na al dagen geobserveerd te hebben, had ik even nood aan een observatieloze dag. :) Dus ik heb nog wat kunnen uitslapen en de noodzakelijke stapels was gedaan...

In de namiddag ben ik dan naar Sofie gegaan om daar te werken aan ons project. We hebben dan oefenblaadjes en tafelrooster gemaakt.


We hebben telkens een oefenblad en een bijhorende correctiesleutel gemaakt, die we later nog gaan lamineren zodat ze lang kunnen gebruikt worden. 

Rond half vier zijn we dan vertrokken naar het buurtcentrum, met onze kaartjes in de zak. :) Daar stonden plots heel wat meer kinderen dan de vorige keer. Het eerste wat ik kon doen, was uitleggen aan enkele kinderen van waar ik kwam en hoe ik naar Suriname ben gekomen. Ik heb dan maar een krijtje genomen en mijn tekenkunsten bovengehaald om een soort van wereldkaart te tekenen. Dit vonden de kinderen erg leuk, en ik ook trouwens. :P

Vervolgens werd het tijd om echt aan het werk te gaan. De kinderen wouden eerst niet zeggen welke taken en toetsen ze hadden omdat ze aan hun maaltafels wouden werken. Leuk toch! :D
Maar uiteindelijk vertelde ze me dat ze een toets van aardrijkskunde hadden. Ze moesten de kaart van Suriname leren met daar de belangrijkste steden en waterwegen op. Ik heb de kinderen dan maar meteen aan het werk gezet. Ze moesten van mij eerst even in hun schrift alles goed leren, dan kon ik ondertussen de kaart op bord zetten. Suriname tekenen was nog moeilijker dan ik dacht. :P Dan heb ik een klein toetsje opgesteld voor hen, die ze dan moesten afleggen voor de pauze.
(In de schriftjes van de kinderen stond ook een afbeelding van Suriname. Deze was niet getekend, ook geen afbeelding die er in was geplakt, het was een stempel. :P)



Na de pauze hadden we dan nog wat tijd over om aan de maaltafels te werken. Het is echt leuk om nu al te merken dat de kinderen het echt leuk vinden om hun maaltafels te leren met de kaartjes. Ons werk is dus niet voor niets geweest! :D

Het was al sneller zes uur dan verwacht. tijd om naar het kdg-huisje te gaan dus. Onderweg zijn Sofie en ik echt geschrokken. Een Surinamer heeft ons voorbij gestoken met de fiets! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :P

Eens aangekomen in het kdg-huisje was er een groot dilemma. Wortelstomp of brocollistomp??? Uiteindelijk is het een combinatie van beide geworden, een echte aanrader trouwens. :D
Dit werd dan gevolgd door een ijsje met rozijnen. Alleen weet ik niet waar die rozijnen naartoe waren, ze lagen in ieder geval niet in mijn bordje. :P


Het afsluitend kaartspel ontbrak er deze avond ook niet aan. :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten