dinsdag 30 april 2013

De lever!

18 april 2013


Vandaag zou ik opnieuw een hele dag lesgeven, maar één van deze lessen zou beoordeeld worden door mevrouw Nanhoe van het IOL. Zij kwam, zij zag en zij beoordeelde... :D

Toen ik de leraarskamer binnenkwam, wist iedereen meteen dat ik vandaag een examenles had. Ze vroegen me dan in welke klas ik dit zou doen, waar ik trots op antwoorde: " klas 2D". Hierbij kreeg ik verwarde blikken terug en begonnen zij allerlei verhalen te vertellen over deze klas waaruit bleek dat dit niet echt de meest ideale klas was om een examenles in te geven. Op deze opmerkingen, liet mijn mentor me,en ook alle andere leerkrachten weten, dat dit dan een uitdaging zou zijn voor mij..

De les handelde over één van de vier uitscheidingsorganen, namelijk de lever. Tijdens deze les maakte ik gebruik van tekeningen en tekeningen en tekeningen... en, ja, tekeningen. :P Als afsluiter maakte ik gebruik van een quiz.
Een gewaarschuwd leerkracht is er twee waard. Zoals ik al eerder had vernomen, was dit dus een erg lastige klas, die niet echt  enthousiast meewerkte. Dit zorgde er dus voor dat ook veel van mijn aandacht naar de orde van de klas moest gaan. Maar, hier leer je ook uit. Altijd positief denken! :D


Mevrouw Nanhoe wist me na de les te vertellen dat ze erg tevreden was over de les die ik gegeven had, maar dat ze deze iets minder vlot verlopen vond, gelijk had ze. Daarom gaf ze me een zeven. :)

Na de middag kon ik dan even tot rust komen, maar dit duurde niet erg lang, het is namelijk donderdag en dus staat het buurtcentrum op ons te wachten.

Erg veel kinderen waren er niet, maar dat gaf ons wel de kans om in al deze rust ons nieuw materiaal uit te proberen... de memory! :)
We kregen dan de opdracht mee om even kort een verslag/rapport te schrijven over de stichting en de huiswerkbegeleiding. Hier zijn we onmiddellijk aan begonnen toen we terug in het kdg-huisje aankwamen. Dit was moeilijker dan we dachten. Je moet echt goed op je woorden letten om niet met de vinger te wijzen en toch oprecht te zijn en mogelijke tips mee te geven aan hen. Dit heeft dus veel tijd in beslag genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten