dinsdag 30 april 2013

Groepsdruk werkt! :P

17 april 2013


Opnieuw bestond de hele voormiddag uit lesgeven. Ik vind het echt fijn om hier voor een klas te mogen staan. Over het algemeen werken de kinderen hier veel enthousiaster mee dan in België en dat zorgt ervoor dat de interactie zeer vlot verloopt. Nu, je moet er wel voor proberen te zorgen dat de leerlingen niet te enthousiast worden want dan kan het een chaos worden. Maar deze taak neem ik, als leerkracht, graag op mij. Dat is veel leuker dan altijd maar orde te moeten houden in de klassen omdat ze niet willen meewerken.

Aangezien ik morgen mijn eerste, in de reeks van twee, examenles moet geven, wou ik me nog goed voorbereiden hiervoor. Dus heb ik  me in de namiddag vooral daar, en ook ander schoolwerk, gericht. Ik had dan de intentie om rustig iets te eten en vroeg mijn bed in te kruipen, maar niets was minder waar.

Onder groepsdruk ben ik dan samen met de jongens bbq gaan eten in de buurt van het kdg-huisje. Deze bbq was lekker, maar niet erg gevarieerd, ze hadden alles, maar echt alles... in de vorm van kip. :P
Later die avond zijn we dan nog naar Jeroen gegaan, een Limburgse geschiedenisvriend, (moesten jullie het nog niet weten, de jongens hebben allemaal één ding gemeen: geschiedenis).
Eerst kregen we een rondleiding in hun paleis, volgens hen krot, waar zij met negen stagiaires verblijven. Dat werd dan gevolgd door een kaartspel, vergezeld door een hapje en een drankje.

Echt laat hebben we het niet gemaakt, want niet alleen ik, maar ook Steffen had morgen een examenles gepland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten